Duurzaam innoveren met meerdere marktpartijen vraagt om heldere afspraken. De volgende afspraken zijn met de markt, leveranciers en opdrachtgevers, opgesteld:
Spelregels revisie, garantie & onderhoud
Revisie wordt gedaan door de second-life leverancier
De garantie op second-life apparatuur is zes maanden vanaf levering bij de opdrachtgever via de second-life leverancier
De garantie op nieuwe apparatuur is twaalf maanden via de main contractor
Voor de opdrachtgever is de main contractor het aanspreekpunt in geval van garantie
Het onderhoud na de garantietermijn wordt uitgevoerd door de main contractor. Deze krijgt toegang tot apparatenkennis en onderdelen tegen marktconforme tarieven inzake de apparatuur in scope ten behoeve van onderhoud
Spelregels reservering & levering
De inschrijvende partij van second-life apparatuur heeft een reserveringsplicht van vier weken tenzij anders benoemd in de uitvraag
De second-life apparatuur, indien niet geleverd door de main contractor, wordt door de leverancier bij de main contractor geleverd.
De transportkosten voor deze levering worden in de aanbieding van second-life apparatuur uitgevraagd op basis van palletprijs voor levering in Nederland (op dat moment is de main contractor en daarmee het afleveradres nog niet bekend)
Spelregels opslag
De main contractor is verantwoordelijk voor de opslag van de nieuwe en second-life apparatuur tot aan moment van levering en installatie
De opdrachtgever betaalt aan de second-life leverancier een opslagtarief van € 8,- per m2/pallet per maand (af te rekenen per afgeronde hele maanden)
Wil je ook dat second-life een vanzelfsprekend alternatief wordt in onze branche? Doe dan mee!